Vanaf juni biedt de DEUTZ-FAHR ARENA boeren en aannemers een speciale merkervaring aan In een recordtijd van slechts 10 maanden is er een compleet nieuw klantencentrum gebouwd met ruim 3.800 vierkante meter vloeroppervlakte. Hierdoor kunnen geïnteresseerde klanten het merk DEUTZ FAHR in detail verkennen.
"Met de DEUTZ-FAHR ARENA hebben we een volledig nieuwe aanpak om onze klanten te informeren," legt Rainer Morgenstern, commercieel directeur Europa en woordvoerder van het SDF-management in Duitsland uit. "Ik ben er van overtuigd dat klanten die hun hard verdiende geld investeren meer willen zien en ervaren over de trekkers van DEUTZ-FAHR . Het doel is op lange termijn de klanten uit te nodigen voor de uitrol van een nieuw machine in de fabriek, "vervolgt Morgenstern.
Het gehele complex heeft een afgesloten ruimte van 38.000 kubieke meter. Het twee verdiepingen tellende gebouw heeft een tentoonstellingszaal, het DEUTZ-FAHR Museum, een bioscoop, een DEUTZ FAHR-winkel, een cafetaria, conferentie- en opleidingszalen. Daarnaast kunnen bezoekers op een ruime testbaan de hightech-tractoren testen en leren kennen. Toekomstige klanten worden ook vermaakt met een speciale kinderruimte bestemd voor de jonge bezoekers.
Maar het nieuwe gebouw richt zich niet alleen op klantenbinding, maar ook op specifieke taken voor het trainen van het Europese dealer netwerk. Het nieuw geïntegreerde opleidingscentrum voor service- en verkoopopleidingen kan jaarlijks ongeveer 3000 dealers en importeurs opleiden tijdens een lopende operatie.
De presentatie van de traditionele kenmerken van DEUTZ-FAHR werd ook bij de planning van de Arena opgenomen. Een toegewijd museum toont alle mijlpalen van de bedrijfsgeschiedenis, beginnend van de eerste serie geproduceerde DEUTZ-tractor, de MTH 222 vanaf 1927, naar de Deutz Eleven uit de jaren dertig, die massameganisatie van de landbouw begon, evenals de beroemde naoorlogsmodellen van De D-serie. De 05 en 06-serie en de eerste DX- en Agro-modellen hebben ook een ruimte in het 600 vierkante meter museum. De permanente tentoonstelling is afgerond door twee Intrac modellen en een Actor maaidorser. In de multimedia-hoek kunnen geïnteresseerde bezoekers het film- en videoarchief van het merk bekijken en de beste films bekijken.
"Visueel is de DEUTZ-FAHR ARENA aangepast aan het ontwerp van de nieuwe trekkerfabriek. Beide bouwcomplexen vertegenwoordigen de waarde van de DEUTZ-FAHR "hightech gemaakt in Duitsland" op een uitstekende manier, "meldt Rainer Morgenstern. "Bovendien biedt de nieuwe infrastructuur met zijn moderne presentatie en conferentie faciliteit, evenals de geïntegreerde cafetaria met 120 zitplaatsen, nieuwe mogelijkheden om gasten te verwelkomen met een prettige sfeer. We verwachten ongeveer 10.000 bezoekers per jaar. "concludeert Morgenstern.
DEUTZ-FAHR ARENA samengevat in 5 punten:
- Nieuw klantentrum voor Europa
- 38.000 m3 afgesloten ruimte, 3.800 m2 vloeroppervlakte
- DEUTZ-FAHR Museum, tentoonstellingszaal met ruim 1.100 m² vloeroppervlakte voor de huidige machines, horeca, bioscoop, kinderruimte, trainingszalen, business lounge
- 10.000 bezoekers verwacht per jaar
- Ongeveer 3.000 dealers en importeurs die per jaar worden getraind
Bron: SDF