Al meer dan 20 jaar produceert Polaris off-road side-by-side voertuigen die beter presteren, harder werken en beter rijden. Eén jaar geleden, in April 2019, lanceerde Polaris de nieuwe Ranger Diesel als toevoeging op de bestaande Ranger line-up. Jarenlang onderzoek en ontwikkeling ging vooraf aan de lancering van het ultieme agrarische voertuig waarvoor onze gebruikers de inspiratiebron waren.
Polaris Ranger Diesel
Eén jaar later kijkt Polaris terug naar het ontwikkelproces van de nieuwe Ranger Diesel.
“Het ontwerp en ontwikkelingsproces is begonnen met feedback van klanten”, aldus Frederic Mardon, Product Manager van Polaris off-road voertuigen EMEA. “We zijn al een hele tijd operationeel in de Diesel markt en hebben inzicht in klant data. Toen we naar de details gingen kijken zagen we dat klanten in verschillende landen hun voertuig op een andere manier gebruiken. In Europa bijvoorbeeld waren de gebruiksuren veel hoger en de omstandigheden waarin wordt gewerkt zwaarder vergeleken met de Noord Amerikaanse powersport klant. We zagen de mogelijkheid om de bestaande Ranger Diesel door te ontwikkelingen om deze geschikt te maken voor deze zware omstandigheden.”
Nieuwe diesel motor
De Ranger Diesel heeft een nieuwe diesel motor die extreme duurzaam en krachtiger is en een service interval heeft van 200 uur. Dit resulteert in lagere kosten voor de eigenaar. Dit is één van de vele upgrades aan de machine waardoor het meer geschikt werd voor de internationale markt.
“We hebben veel tijd in het veld doorgebracht met boeren en kleine ondernemers voorafgaande aan de ontwikkeling van het concept van de Ranger Diesel. De doelstellingen werden gedreven door de wensen van de klant die een verbetering wilde in betrouwbaarheid, duurzaamheid, prestatie en verfijning. Het onderzoek naar de wensen van klant begon in 2016 en in 2017 is het project goedgekeurd”.
Minder motorgeluid en 17% meer opbergruimte
De robuustheid en verfijning die door klanten als belangrijk werden bestempeld heeft geleid tot de Ranger Diesel met een chassis dat uit één stuk bestaat, een nieuwe grote voorbumper en een volledige bodemplaat die 50% meer bescherming biedt aan de onderzijde van het voertuig. Aan de binnenkant is meer beenruimte, 2,5 cm extra demping op het zitvlak, minder motorgeluid en 17% meer opbergruimte. Omdat de Ranger Diesel op basis van klantfeedback is ontwikkeld, was het ook belangrijk om het te testen in een echte werkomgeving.
“De insteek was om het de eerste keer goed te doen of anders de Ranger Diesel niet te lanceren. We hebben het voertuig in een aantal werkomgevingen getest tijdens het ontwikkelingsproces. In 2018 hebben we een aantal testvoertuigen ter beschikking gesteld voor specifieke Europese agrariërs en utility klanten. Het was essenitieel om in hun omgeving te testen voordat we besloten om over te gaan tot productie. De resultaten en klanttevredenheid waren overweldigend. Het gaf ons het vertrouwen om in februari 2019 over te gaan tot productie.”
We namen bestaande modellen als basis en lieten zien waar een diesel toe in staat is. Nu één jaar later is de Ranger Diesel een benchmark voor utility side-by-side voertuigen in de industrie. Met verfijnde prestatie, verbeterde ergonomie en de toonaangevende mogelijkheden is de Ranger Diesel gebouwd om de komende jaren op het hoogste niveau te presteren en harde werkers in Europa, het Midden Oosten en Africa van dienst te zijn.