Sinds enige tijd is Peter van der Meer uit Leimuiden de trotse eigenaar van een Atlas 160WSR spoorwegmachine. Mede door een goedkeuring voor het lokale spoor (tram en metro), Nederlandse spoor (ProRail) en Belgische spoor (Infrabel) is Van der Meer zeer flexibel inzetbaar met deze Atlas.
Die flexibele inzet wordt nog eens extra vergroot door de flatlorrie met container en ballast-afrijbak. Een perfect aanvullend product voor iedereen die werkzaam is met spoorwegmachines.
Specialisme
Deze Atlas 160WSR is door de specialisten van Hans van Driel in Tiel omgebouwd tot spoorwegmachine. De LMB installatie is geleverd en opgebouwd door Nijhuis Engineering Dronten. De verdere ombouw van basis machine naar spoorwegmachine vergt veel tijd en aandacht. Denk hierbij aan o.a.: slangbreukbeveiliging, elektrische noodpomp, extra opbergvakken, extra retouraansluiting, werkverlichting, Last Moment Begrenzing en extra hydraulische functies. Dit is nog maar een klein deel van de vele aanpassingen die door Hans van Driel in Tiel worden uitgevoerd. Dit specialisme wordt door de eindgebruikers op waarde geschat en het is ook daarom dat wij met heel veel klanten, die werkzaam zijn op en rond het spoor, lange en intensieve relaties onderhouden.
Deze specifieke Atlas 160WSR uitgerust is met makkelijk demonteerbare spoorwielen zodat machine snel uitgerust kan worden met wielen voor lokaal spoor. Daarnaast is de machine ook uitgerust met elektrische centrale smering, een overdruksysteem en opties wat de veiligheid ten goede komt: goede led werkverlichting, achteruitrijpieper en 360 gr camerasysteem en een ruitenwisser op dakraam voor goed zicht. In de ruime cabine is er ook een extra lade opbergkast gemonteerd voor alle documenten die de machinisten bij zich moeten hebben.
Aan de lorriestellen zijn er opbergbakken gemaakt voor het opbergen van hijsmateriaal, zodat dit goed toegankelijk is tijdens hijswerkzaamheden. Aan beide zijden van onderwagen stempels voor nog meer stabiliteit over zijkant machine.
Afrijbak
De afrijbak is snel aan en af te koppelen zodat de container zonder afrijbak makkelijk op flatlorrie te plaatsen is. De container is dus ook zonder afrijbak te gebruiken. De combinatie flatlorrie, container en afrijbak voldoen aan alle gestelde eisen en is goedgekeurd. Vanuit cabine van de krol profiteer de machinist van de makkelijke bediening van de afrijbak en heeft hij goed zicht op de verdeling van de ballast.
Over Peter van der Meer bv
Peter van der Meer bv uit Leimuiden verricht met de Atlas spoorwegmachine allerhande werkzaamheden op en rond het spoor. Zoals veel spoorwerkers is ook Peter vooral ’s nachts aan het werk. Peter van de Meer heeft nog twee Atlas krollen met eigen dieplader en is verder ook goed uitgerust met allerlei uitrustingsstukken zodat hij zeer breed inzetbaar is.
Voor meer informatie over de Atlas spoorwegmachines en de spoorkarren kunt u contact opnemen met Hans van Driel B.V.
Bron: Kemp-groep