John Deere heeft opnieuw een plek veroverd tussen 's werelds meest waardevolle merken in een jaarlijkse ranglijst, aangevuld door Interbrand, een toonaangevend merkadviesbureau. John Deere staat op de 88ste plaats in het Best Global Brands-onderzoek dat vandaag is aangekondigd, 4 plaatsen hoger dan een jaar geleden. Interbrand schat dat het merk John Deere nu ongeveer $ 5,4 miljard waard zal zijn.
"Tien jaar na de wereldwijde financiële crisis zijn de merken die het snelst groeien, degenen die intuïtief hun klanten begrijpen en dappere iconische bewegingen maken die op nieuwe manieren tot hun recht komen en leveren", aldus Charles Trevail, Global Chief Executive Officer van Interbrand. Interbrand zei dat de waardering van het merk gebaseerd is op drie belangrijke punten: financiële prestaties van het merk; de invloed van het merk op aankoopbeslissingen; en de kracht van het merk om loyaliteit en een duurzame vraag van klanten te creëren. "Deze erkenning benadrukt het succes van onze 70.000 medewerkers over de hele wereld die dagelijks werken aan de kernwaarden integriteit, kwaliteit, betrokkenheid en innovatie van het bedrijf", aldus Samuel R. Allen, Deere & Company Chairman en Chief Executive Officer.
Best Global Brand
John Deere is sinds 2011 opgenomen in de Best Global Brand-ranking, toen Interbrand de waarde van het John Deere-merk schatte op $ 3,65 miljard. De Interbrand-methodologie was de eerste in zijn soort die werd gecertificeerd door de International Organization for Standardization-vereisten voor de waardering van het monetaire merk.
Deere & Company (www.JohnDeere.com) is een wereldleider in het leveren van geavanceerde producten en diensten aan klanten wiens werk gekoppeld is aan het land – zij die cultiveren, oogsten, transformeren, verrijken en bouwen op het land om te voldoen aan de dramatische toename van de wereld behoefte aan voedsel, brandstof, onderdak en infrastructuur.
Bron: John Deere, 09-10-2018