Kongskilde heeft zich een vaste plaats verworven in de markt – nieuwe One Brand strategie onderstreept mondiale ambities
Kongskilde Industries A/S, een van de grootste fabrikanten van landbouwoplossingen, heeft een ambitieuze One Brand strategie gelanceerd. De strategie maakt deel uit van een grootschalig proces, waarbij fabrieken, verkoopmaatschappijen en administratieve taken worden gestroomlijnd om ons concurrentievermogen verder te vergroten.
In de toekomst worden alle landbouwmachines en oplossingen van Kongskilde Industries voorzien van de naam Kongskilde en de rode merkidentiteit. Vorige merknamen zoals Howard, Nordsten, Överum, Becker en JF worden nu onder één paraplu op de markt gebracht – Kongskilde.
"De One Brand strategie is ons antwoord op toekomstige uitdagingen. Kongskilde en zijn ondersteunende dealernetwerk zijn niet meer weg te denken uit de markt", zegt Lars Sørensen, voorzitter van de Raad van Bestuur van Kongskilde.
"Met deze strategie laten wij zien dat wij Kongskilde als apart merk gaan voortzetten, zo maken wij een einde aan de speculaties die onlangs in de pers verschenen".
Voor de toekomst
"De nieuwe strategie is het begin van een spannend traject voor ons allemaal, en drukt ons streven uit naar een zichtbaarder merk dat oplossingen en producten creëert die zorgen voor betere nettoresultaten voor onze klanten: de boeren en de dealers", zegt Ole Gade, CEO van Kongskilde Industries.
"Het resultaat van het voortdurende proces is een sterker en winstgevender Kongskilde. In een later stadium zullen wij overwegen om op zoek te gaan naar een nieuwe eigenaar of partner, om het potentieel van Kongskilde volledig te benutten, zonder dat dit ten koste gaat van het merk of het gevestigde netwerk", voegt Lars Sørensen toe.
Sterker en doelgericht
De One Brand strategie onderstreept de langetermijn-inzet van Kongskilde voor de opbouw een onafhankelijk en sterk merk.
In de toekomst gaan de klanten profiteren van een aantal initiatieven:
- Forse investeringen in nieuwe fabrieken, gericht op meer flexibiliteit en concurrerende producten
- Introductie van 10 nieuwe producten in 2014 en 6 in 2015
- Meer dan 200 upgrades en verbeteringen van onze producten
- Gecentraliseerde distributie van onderdelen en slijtdelen, verbetering van de uitlevering aan onze dealers
- Strategische investeringen in innovatieve oplossingen voor een sterker Kongskilde merk
Onze inzet heeft voor Kongskilde al duidelijke resultaten opgeleverd, en volgens de VDMA heeft Kongskilde in 2014 zijn marktaandeel in Europa vergroot. Meer dan ooit is Kongskilde bezig om de meest aantrekkelijke leverancier te worden van een totaalpakket aan innovatieve oplossingen voor de agrarische sector van vandaag de dag.
Foto: Ole Gade, CEO, Kongskilde Industries A/S
Meer informatie
Kongskilde Industries A/S
T.: +45 (0)2163 1604
E.: oga@kongskilde.com
W.: www.kongskilde.com