Massey Ferguson heeft op zondag 12 november een nieuw model gepresenteerd op de Agritechnica Show in Hannover. Het gaat om de zogenaamde 9S-serie die uit zes modellen in de range van 285 tot 425pk bestaat. De toevoeging van deze nieuwe trekker aan het assortiment betekent dat loonwerkers, aannemers en agrariërs kunnen profiteren van een grotere keuze aan modellen en vermogens.
Dit vlaggenschip, de krachtigste trekker ooit gebouwd in de Beauvais fabriek, is inmiddels al geselecteerd als finalist in de gerespecteerde Tractor van het Jaar (TOTY) competitie. Het nieuwe model introduceert een nieuw tijdperk van design voor goede prestaties en combineert vermogen met veelzijdigheid om te voldoen aan de uiteenlopende behoeften van de moderne landbouw wereldwijd.
Ruime cabine
Een nieuwe, ruime cabine zorgt er dan ook voor dat bestuurders comfortabel kunnen werken. De standaard MF Exclusive specificatie biedt een hoog niveau van gebruiksvriendelijke bediening en connectiviteit om de productiviteit te maximaliseren, de bediening te vergemakkelijken en vermoeidheid bij de bestuurder te verminderen.
Slimme landbouwtechnieken
Met deze trekker introduceert Massey Ferguson ook technologische ontwikkelingen op hoog niveau. Uitgerust met de nieuwste ontwikkelingen kunnen bestuurders volledig gebruik maken van slimme landbouwtechnieken om de precisie en prestaties te verhogen, wat resulteert in een verbeterde duurzaamheid.
Vermogen en koppel
De vernieuwde, krachtige en zuinige motor levert dan ook een hoog vermogen en koppel, met vereenvoudigde systemen om de onderhouds- en bedrijfskosten te verlagen. De efficiënte krachtbron is gekoppeld aan een sterkere, opgewaardeerde transmissie voor een soepele en efficiënte aandrijving.
De trekker is gebouwd op een robuust chassis en is uitgerust met krachtige fronthef en achterhef. En heeft ook een krachtige hydrauliek om een groot aantal werktuigen te kunnen dragen en aan te drijven. Het veelzijdige ontwerp is ideaal voor het werken met grote machines in het veld en daarnaast voor het veilig en economisch vervoeren van zware ladingen op de weg.
Bron: Mechan Group