De afgelopen editie van Rundvee & Mechanisatie Vakdagen (RMV) op 25, 26 en 27 oktober 2022 in Evenementenhal Hardenberg is succesvol verlopen, laat beursorganisator Easyfairs weten. In totaal bezochten meer dan 21.000 bezoekers het driedaagse vakevent voor de agrarische sector, dat zijn er bijna 7.000 meer dan vorig jaar. Onder de bezoekers was ook Tweede Kamerlid Caroline van der Plas van de BoerBurgerBeweging (BBB).
Beurs als vanouds
“Wij hebben samen met onze exposanten en partners een fantastische beurs beleefd, die weer deed denken aan de tijden voor corona. In 2020 kon de beurs helemaal niet doorgaan, terwijl vorig jaar verschillende beperkingen golden waardoor we helaas minder bezoekers konden verwelkomen. Nu kon het weer doorgaan als vanouds en dat hebben we geweten”, zegt Lucas van’t Hof glimlachend en vol trots namens beursorganisator Easyfairs.
Bezoekersaantallen weer als voor corona
Van’t Hof: “Juist in deze onzekere en uitdagende tijden in de sector, heeft de agrariër meer dan ooit de behoefte aan een beurs als RMV om samen te komen, om bij te praten en ook vooruit te kijken. De aantallen zijn weer op het niveau van voor corona met meer dan 300 exposanten verdeeld over alle zeven beurshallen en ruim 21.000 bezoekers. Wij zijn enorm trots en dankbaar dat we met RMV een vertrouwd platform mogen zijn waar de sector echt thuiskomt. Dat hebben we van meerdere bezoekers gehoord en een mooier compliment dan dat kunnen we ons niet wensen.”
Kennissessies en innovatietunnel
Enkele blikvangers op de beursvloer waren de innovatietunnel en het nieuwe kennisplein. In totaal 10 innovaties werden gepresenteerd in de innovatietunnel waarbij bezoekers hun stem konden uitbrengen op de meest indrukwekkende innovatie. De publieksprijs ging naar Lely met de innovatie Lely Sphere, een circulair mestverwaardingssysteem.
Verder had de beursorganisatie flink uitgepakt met een nieuw kennisplein op de beursvloer. Hier kwamen verschillende topsprekers uit de sector aan het woord en de sessies konden rekenen op veel belangstelling. Ook Prosu Media Producties organiseerde rondetafelgesprekken, die terug te luisteren zijn.
Kijk op de Koe
Elk jaar is het initiatief Kijk op de Koe één van de grote publiekstrekkers op RMV Hardenberg, zo ook afgelopen week. Meerdere fokkerijorganisaties hadden de handen weer ineen geslagen om hun dochtergroepen te presenteren aan het grote publiek. Daarnaast was op de woensdag Tweede Kamerlid Caroline van der Plas van de BoerBurgerBeweging aanwezig om alle innovaties te bekijken en in gesprek te gaan met exposanten en bezoekers.
Bron: Easyfairs