Na de overname van de firma Leboulch (Franse fabrikant van landbouwkipwagens, stalmeststrooiers en balenwagens) in 2012 heeft JOSKIN besloten om de ontwikkeling van de Leboulch balenwagens te herzien om ze aan haar eigen gamma toe te voegen. Het doel is eenvoudig; gebruik maken van de ervaring van het merk Leboulch, maar ook van de techniek en de technologische vooruitgang van JOSKIN, om een verbeterde balenwagen te creëren die aangepast is aan de behoeften van de markt.
Het gamma JOSKIN balenwagens is verdeeld in twee types: de gegalvaniseerde en de geverfde modellen. Hoewel deze twee uitvoeringen dezelfde basisstructuur hebben; welke hoofdzakelijk buisvormig is voor een betere torsiesterkte, is hun design niet volledig identiek.
De gegalvaniseerde balenwagens hebben een platform dat is voorzien van een staalplaat van vier mm HLE staal met opeenvolgende ribben over de gehele lengte om de stevigheid van de laadvloer te versterken. Om de stagnatie van water te voorkomen, zijn de ribben van gaten voorzien voor de reiniging en snelle afvoer van de vloeistof. De zijranden zijn lichtjes schuin, wat de lading meer stabiliteit geeft. Tenslotte zijn de zijkanten versterkt met overlangse ribben. Het gamma gegalvaniseerde balenwagens kan ook worden geleverd met een bodem van behandeld hout (4 cm dik).
De geverfde modellen (in JOSKIN groen) zijn ontworpen met een antislip traanplaat. Ze zijn ook voorzien van een speciaal buitenprofiel met een rand van twee cm om de lading zijdelings vast te zetten.
Alle JOSKIN getrokken balenwagens profiteren van de laatste technische verbeteringen die in de verschillende fabrieken van de groep zijn ontwikkeld. De gegalvaniseerde modellen zijn vervaardigd in Polen, naast de galvanisatie-eenheid van de Groep, en de geverfde uitvoeringen in de Leboulch-fabriek in Normandië. Alle accessoires (dissel, ladders, assen, enz.) zijn identiek voor beide gamma’s en worden geproduceerd in de meest geschikte fabrieken.
Bron: Joskin